Eco2Clean scoort met ecologisch reinigen

logo_email_nr7
Ondernemen is ook ….

inspelen op behoeftes, proberen, kansen benutten en vooral voor onderscheidend vermogen zorgen. Wanneer ondernemers soms vragen waarom ze zouden moeten meedoen aan de MKB Innovatie Top 100, dan luidt steevast mijn antwoord: je moet niet meedoen, je mag meedoen. Het kan het verschil maken tussen een lead gratis krijgen of een klant die de voorkeur geeft aan jou vanwege je innovatieve uitstraling.
Onlangs was ik op bezoek bij directeur Gert Visscher en Anneke Stel, verantwoordelijk voor de pr, van Eco2Clean uit Wijk bij Duurstede. Eco2Clean levert reinigings- en desinfectiemiddelen aan de voedingsmiddelenindustrie.

Gert werd ooit uitgedaagd door Marcel Boekhoorn, indertijd eigenaar van Bakkerij Bart, een eigen bedrijf op te zetten voor schoonmaken van de bakkerijen. Inmiddels is Marcel Boekhoorn niet meer mede aandeelhouder van Eco2Clean maar weet Visscher zich met zijn onderneming staande te houden in de zeer competitieve branche van aanbieders van reinigings- en desinfectiemiddelen.

Eco2Clean eindigde vorig jaar met een ecologisch desinfectiemiddel op de zevende plaats in de MKB Innovatie Top 100 en deze onderneming heeft volgens mij maximaal rendement gehaald uit deze prestatie.

De twee vrachtwagens, die jaarlijks meer dan 100.000 kilometer afleggen op de Nederlandse wegen attenderen de medeweggebruikers op de prestatie. Maar ook de wagens van de salesmensen maken duidelijk dat zij behoren tot het autopark van een de meest innovatieve MKB bedrijven van ons land. Zoals ook alle emailsjablonen zijn voorzien van dit keurmerk. Waarmee elke medewerker ook direct dagelijks een digitale ambassadeur is van zijn eigen bedrijf….

Met een gering financieel budget is daarmee Eco2Clean wel op de kaart gezet. Ook het persbericht naar de vak- lokale en regionale pers werd gretig overgenomen. De bijvangst was dat fruittelers spontaan belden of ze ook gebruik konden maken van de producten van Eco2Clean.

In de concurrerende markt van aanbieders van reinigings- en desinfectiemiddelen verlegt Eco2Clean het accent waar mogelijk van prijs naar duurzaamheid. Het is ook een extra stimulans nog meer tijd en zorg te besteden aan vernieuwingen op dat gebied. Ook voor dit jaar lonkt Eco2Clean samen met ruim 360 andere bedrijven naar een plek in de MKB Innovatie Top 100. Nu met een ecologische schuimreiniger op basis van een reststof uit de kaasindustrie.

In bijgaand filmpje leggen Gert Visscher en Anneke Stel uit hoe zij hun klassering publicitair ten gelde hebben gemaakt.